Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/3/f/finnsummetone/www/wp-content/plugins/simple-facebook-twitter-widget/simple-facebook-page-plugin.php on line 228

Det er rart med det, vi blir litt rastløse når vi har stått noen dager på samme sted. Vi har jo vår faste base på Granholmen, men setter pris på at vi når som helst kan sveive inn markisen, kveile skjøteledningen og kjøre et eller annet sted for litt nye impulser og inntrykk. Det er ikke nødvendig å dra så langt, det er mange spennende steder i nærområdet.

Etter en kjapp tur innom Spot-On i Drammen for litt etterjustering på støttebena, og igjen så må vi bare bøye oss i hatten for servicen hos Kenneth og folka på Spot-On.

Sølvpilen på bukken hos Spot-On i Drammen.

Bekkestranda

Dette er en plass som står oppført i den nye Bobilboka, samt i kartet over fricampingplasser i Norge. Det så egentlig ganske fint ut på bildene, og siden vi skulle loffe litt rundt i nærområdet så tenkte vi at dette ville være en fin plass å overnatte. Plassen ligger helt nede ved vannet, rett på andre siden av Dulpen ved Holmestrand, stor og fin åpen plass. Det var nesten ikke andre biler når vi kom, kun noen fiskere, så vi fant en plass helt nede ved sjøen med egen strandlinje.

På andre siden av veien for parkeringen ligger det et grustak. Her var det mye bråk. Et knuseverk og maskiner som pigger stein gir ikke akkurat ro og harmoni. En sterk kontrast i forhold til bildene vi hadde sett fra plassen. Bråket holdt på til nærmere kl. 18:00, og startet opp igjen før klokken 07:00 på morgenen. Når var det tross alt en vanlige arbeidsdag vi sto der, og det er nok rolig der i helgene. Uansett, en flott plass.

Flott plassering ved Bekkestranda

Solnedgangen på strandtomta vår ved Bekkestranda

Horten

Det er mange flotte plasser å fricampe i Horten om man ikke har lyst til å stå i flokk på bobilparkeringen. Ute på KarlJohansVern er det mange plasser man kan stikke seg vekk for å nyte litt fred og ro. Det er også et mylder av flotte turstier som man kan benytte for å få brukt bena litt. Etter vi hadde parkert tok vi en liten «strandvandring». Det blåste friskt, men det er bare godt med litt vind i håret (eller skjegget da).

Etter en god middag i bilen med hjemmelagede kjøttkaker med poteter og ertestuing tok vi bena fatt igjen. Denne gangen en spasertur på en 5-6 kilometer ut til fyret ved småbåthavnen, og langs kanalen tilbake. Horten kan bare anbefales for dere som har lyst til å fricampe, mange flotte steder.

Flott plassering i Horten med utsikt.

Tone nyter «været»

Fint med vind i håret, eller…… 🙂

Det er flott langs kanalen i Horten!

Korten og bryggelangs i Tønsberg

Bobilparkeringen i Tønsberg ligger veldig sentralt til om man har lyst til å være litt urban. Det tar knappe 10 minutter å gå fra parkeringen og bort til brygga. Her er det et hyggelig bryggemiljø, og restaurantene ligger som perler på en snor. Flott om man vil sitte å nyte livet med en god lunsj eller middag. Vi ruslet bort og tok oss en god lunsj.

Bryggen i Tønsberg

Bobilparkeringen på Korten i Tønsberg

En god lunsj på brygga 🙂