Litt vedlikehold må til. Det er veldig lite problemer med bilen vår. Vi er superfornøyde med kvaliteten på denne bilen, og hvor godt alt fungerer. Litt barnesykdommer var det, men etter at disse småtingene ble fikset har det ikke vært problemer av noe art, helt til vi her en morgen skulle ut av bilen, og bodelsdøren ikke ville la seg åpne.

Det viste seg at på den nedre låsen var det en fjær som hadde hoppet av, og mothaken gikk da ikke tilbake slik den skulle. Vi kunne komme ut av bilen gjennom bodelsdøra, men ikke inn igjen. Da måtte vi bruke førerdøra, noe som på sikt er litt tungvint. For å få fikset dette måtte hele dekslet på døra demonteres. Denne var festet med plastplugger og stifter, og verktøy for slike reparasjoner har vi ikke med oss i bilen. Finn laget et midlertidig system som dro mothaken på låsen tilbake, et litt Reodor Felgen opplegg med ei fjær fra en kulepenn og et gummistrikk. Dette fungerte helt greit, men selvfølgelig ikke optimalt. Litt kjedelig at slikt skjer på tur, men før eller senere ville vi kanskje finne en Adriaforhandler underveis som kunne fikse problemet for oss.

Xavi dukket opp til avtalt tid..

Onsite service

Vi står for øyeblikket på Eden Camping i Peñiscola, og mens vi i går sto å pratet med våre hyggelige svenske naboer rullet det en varebil inn på plassen. Den hadde reklame for Caravanservice på sidene. Det viste seg at dette var den lokale bobilforhandleren som hadde en servicebil som stakk innom de forskjellige campingplassene i området en og to ganger i uken. Dette passet bra siden vi gjerne ville få fikset døren. Etter en kjapp prat med teknikeren i bilen ble vi enige om at han kom tilbake morgenen etter for å reparere døra.

I gang med å ta av dekslet på døra

Kjapp og god service

08:30 morgenen etter parkerte servicebilen utenfor, og Xavi, som den hyggelige teknikeren het gikk i gang med å demontere døra. Etter bare en god time var døra fiks ferdig med ny fjær. God informasjon underveis ble det også, og han kunne fortelle at dette var et ganske vanlig problem på de fleste bobilmerker. Litt instruksjon for «selvhjelp» om dette skulle skje igjen ble det også, samtidig som han la igjen to ekstra fjærer om det skulle bli nødvendig å kanskje bytte ut fjæra på den andre låsen også.

Sånn ser det altså ut bakenfor dekselet

Hyggelig, flink og blid kar 🙂

Kjekt å vite

Vi var ikke klar over at det fantes et slikt tilbud, og om andre skulle ha behov for service eller reperasjoner i dette området, så er absolutt Xavi å anbefale. Han kom til avtalt tid, jobbet som en helt, og resultatet ble veldig bra. Link til kontaktinformasjon: http://www.autocaravanastambo.com/, og ja, han snakker engelsk. Prisen var også helt innenfor 🙂

Translate »
%d bloggere liker dette: